Blog

ewidencja

Czym jest ewidencja środków trwałych?

Właściwe prowadzenie ewidencji środków trwałych pozwala na optymalne zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa, a także na uniknięcie problemów związanych z przepisami prawnymi. W artykule omówimy, czym dokładnie jest ewidencja środków trwałych oraz jakie są jej główne cele i zadania.

Czytaj więcej...

biuro rachunkowe

5 rzeczy, które warto wziąć pod uwagę przy wyborze biura rachunkowego

Z uwagi na złożoność przepisów podatkowych i konieczność zachowania zgodności z obowiązującymi standardami, istotne jest, aby współpracować z biurem, które zapewnia profesjonalizm, doświadczenie oraz dostosowanie do indywidualnych potrzeb firmy.

Czytaj więcej...

księgowość

Zasady prowadzenia KPiR

Księga przychodów i rozchodów, znana również jako KPiR, to jedno z najważniejszych narzędzi stosowanych przez przedsiębiorców w celu sprawowania kontroli nad swoimi finansami. Prowadzenie jej pozwala na utrzymanie porządku w dokumentacji księgowej, a także na bieżące śledzenie sytuacji finansowej firmy. Co osoby mające działalność gospodarczą powinny o niej wiedzieć?

Czytaj więcej...

księgowość

Na czym polega pełna księgowość?

Pełna księgowość to jeden z podstawowych filarów funkcjonowania przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest kompleksowe zarządzanie finansami i dokumentacją księgową. Celem tego typu księgowości jest dostarczenie właścicielom firm oraz innym zainteresowanym podmiotom rzetelnych informacji o stanie majątkowym, wynikach finansowych oraz przepływach pieniężnych. Co warto o niej wiedzieć?

Czytaj więcej...